Christmas 2016

Pust! Julen är över för den här gången och jag måste säga att det känns skönt. Nu är jag redo för lite vardag igen 🙂 Men vi har verkligen haft en fin julhelg med härlig kvalitetstid med familjen (något jag längtat efter) samt julmiddag och BBQ med goda vänner. I lördags firade vi svensk julafton här med svenska specialiteter och i går var vi bjudna till samma vänner på traditionell nyazeeländsk BBQ.

Och barnen, ja dom har öppnat julklappar hela helgen känns det som! I vanlig ordning blev det mer klappar än jag egentligen planerat. Det var bestämt att dom skulle få två ”stora” julklappar – en trampolin och en sandlåda, något vi pratat om sen vi byggde huset. Men sen blev det en del annat också, bland annat nya crosskläder, en docka till A samt en hopp/skjut-grej till L och lite pussel och pennor till båda. ”Very lucky kids” med andra ord.

Idag står en trip till mataffären på schemat (tvärtom från en överfylld kyl med masa julmats-rester har vi har slut på allt), ett träningspass av något slag vill jag klämma in och sen ska jag ta tag i berget med rentvätt som byggts upp under helgen. Känns som lagom aktivitet så här på annandagen 🙂

 

Bilder från julhelgen:

 

 

Kommentera

