En andra julafton

Blev det som väntat idag när farmor kom. Ibland tänker jag att det inte kan vara bra för barnen att få presenter så fort en släkting kommer på besök men sen tänker jag att det är väl så här det är när man bor långt bort från sin familj. Det är ju så gott som alltid en julafton eller födelsedag som missas, och som därför firas i efterhand…

Jag är väldigt noggrann med att barnen absolut inte får förvänta sej presenter eller ännu värre, fråga efter dem (!). Vi pratar även mycket om att det är bättre att få längta efter något man verkligen vill ha än att bli överröst med en massa saker man inte behöver. Hos L märker jag att detta tänk faktiskt gått in medan A nog är för liten än.

Här sitter hon i en Elsa klänning på en uppblåsbar Elsa-stol. Knappast något hon behövde men hon blev såklart överförtjust!

 

 

Även jag blev bortskämd! Jag fick Dr Libby´s nya bok som jag gått och suktat efter. Köpte den i julklapp åt en vän men det kändes för lyxigt att köpa två. Och så fick jag den ändå! Samt en lyxig body creme som jag vet kommer gå åt som smör nu när kroppen och särskilt magen behöver extra fukt. Rosorna är till farmor från A, men dom var så fina att jag ville ha med dom i bild.

 

Kommentera

