Biking Date

Jag och C hade en dejt-morgon på cyklarna idag ❤💙 Det kändes som ”back in the days”- innan barnen, då vi alltid cyklade tillsammans. Så himla kul att få uppleva det igen, om än bara för kort stund. 

Egentligen skulle jag ha trampat uppför själv och möta C vid toppen (han har säsongspass och en tung downhillcykel medan min cykel är gjord för både uppför- och nedförsåkning) men gondolan var stängd så jag fick sällskap uppför av C. 

Det var brantare än brantast så vi gick stora delar men när vi kom till ”the hub” som är lite mer än halvvägs så var det äntligen dags att cykla utför! Vi valde den minst branta leden pga mitt tillstånd 😊

Jag cyklade med ett stort leende på läpparna hela vägen ned, åh jag får ett sånt härligt rus av att befinna mej på cykeln! Inga barn, att göra något jag älskar, dessutom tillsammans med C och för att en stund glömma bort att jag är gravid och bara vara Emma – så härligt och välbehövligt.

Sen stannade vi på Rehab och köpte varsin banan/mango smoothie som vi drack i bilen hem – det smakade så gott! 

Nu har klockan hunnit bli fem och vi befinner oss nere på farmen. Vi kom hit för en halvtimme sen ungefär och det känns faktiskt riktigt skönt att vara här. Jag har slängt mej på sängen med ett gäng böcker som jag hoppas jag får bläddra lite i innan barnen avbryter…



Kommentera

