When in Otatau

Dagens höjdpunkt var en snabb avstickare in till lilla byn Otatau för att lämna in farmens gräsklippare på lagning. Just det var väl inte så kul men solen sken och jag och barnen stannade till vid en lekplats där dom fick göra av med lite energi. Jag hade en bok med mej men läste knappt en sida utan lekte kiosk med ungarna istället. 

För nåt år sen hade jag inte ens kommit på tanken att ta med en bok till lekplatsen men nu går det om jag vill. Ett tecken på att barnen blir äldre! 

Och snart börjar vi om igen. Jösses. Jag tänker att lillebror förhoppningsvis kommer gilla att sova i vagnen ibland så kanske kan det bli några lugna stunder för mej då. Eller så är det rena önsketänkandet! 

Innan vi körde hem stannade vi till och köpte varsin glass som vi tog med hem och åt efter lunch. Jag ”syndade” och åt en jag också trots barnmorskans råd om att jag bör akta mej för glass efter mitt skyhöga glukostest som just glass orsakade … Well, just idag var det värt risken! 

Nu ska jag packa det sista inför hemresan. Skötbordet som jag köpte i Invercargill kommer inte ens få plats efter att motorcyklar, väskor, mat och täcken är packade. Jag får lämna det här och så får C ta med det hem nästa gång han åker från farmen. Efter sin USA resa. 

Han flyger på fredag och blir borta cirka 2 veckor. Jag är så himla glad att pappa är här under den tiden. Själv i 14 dagar nonstop med barnen när dom har skollov hade jag inte orkat. Eller klart det hade gått, men får jag välja så har jag hellre lite avlastning än är helt själv.


Några bilder från Otatau:






Kommentera

