Vilda barn och trött mamma

Idag åkte vi till Wanaka där pappa gick på flygmuseum medan jag tog med barnen till Leksaksmuseumet intill. Ungarna lekte hejvilt och hade hur kul som helst på deras lekplats medan jag mest satt still på en bänk. Då mår jag som bäst, när jag sitter still. Jag känner mej plötsligt höggravid. Jag ser nog inte så besvärad ut av graviditeten, jag är ju högst rörlig fortfarande men det KÄNNS i kroppen ändå vill jag lova.

Som ikväll när jag drog med hela familjen (pappa och barnen då C är borta) på en promenad runt Jacks Point. Att småspringa efter barnen på deras cyklar och skjuta dom/ och/eller deras cyklar uppför backarna var lite i häftigaste laget tyckte min kropp.  Jag glömde dessutom mitt smileybelt hemma. Jag beskrev det till pappa som att det känns som att ett ben är på väg att ramla av haha. Känns ju nästan så. Att allt sitter löst liksom.

Fast det var ändå väldigt skönt att komma ut och röra på sej och andas frisk luft efter en dag i bilen. När barnen hade somnat gjorde jag lite gravidyoga här hemma. Jag känner på mej att mitt yogamedlemskap på one0eight.com kommer att bli väl använt framöver, även när lillebror är här. Skämde därför bort mej själv idag med en ny ekologisk yogamatta, en bolster som jag saknat i flera år och ett yogablock. Klickade precis hem alla tre från Golden Yogi. Iiiih vad roligt! Sen jag blev mamma får jag alltid  mer eller mindre dåligt samvete när jag köper något till mej själv istället för till barnen men det här är jag värd! En liten gravidpresent till mej själv 🙂

Bilder från idag:

Kommentera

