Minigolf and preschool start

Idag började A förskolan igen efter juluppehållet. Hon bad faktiskt om att få börja idag! En liten indikation om hur trist det regniga vädret varit för alla parter. Kul ändå att höra att hon faktiskt längtade tillbaka till förskolan och själv frågade om att få gå. L har ju en vecka kvar på lovet och det känns faktiskt som ett perfekt upplägg att vi mjukstartar med A den här veckan. Idag kunde vi tex ta med L och spela minigolf på Caddyshack, där bara barn över fem är tillåtna. Pappa och jag fixade även lite grejer till trädgården, ärenden som är lättare med endast ett barn i släptåg.

Vid 12 hämtade vi A som var jätteglad men självklart en aning trött. Hon hade haft en toppendag vad det verkade som. Jag är så glad att tiden med gråtande och ledsna barn vid lämningarna är över…. för ett tag haha. Men vem vet, med lillkillen som ligger i magen kanske det blir helt annorlunda. Han kanske kommer älska förskolan från första dagen?Ofta tycker jag att det verkar bli så, att småsyskon är mer sociala och liksom kräver mer socialt umgänge än de som är förstfödda, då är ofta mamma och pappa allt. Eller så är jag helt ute och cyklar nu. Men så var det iallafall för oss.

Vad tycker ni andra som har flera barn? Är småsyskonen inte lite tuffare, mera framåt ändå?

 

 

Jag och min älskade förstfödde… här med munnen full av kola!

 

Morfar och L fullt koncentrerade på bangolfen

Kommentera

