Ingen vanlig måndag

Vi gjorde det mesta av morfars näst sista dag och tog bilen ut till Glenorchy, och vilken dag sen! Solen sken och himlen var klarblå, perfekt utflyktsväder med andra ord. Man kanske inte kan tro det efter så pass länge på Nya Zeeland, men såna här dagar blir jag helt stum av den otroliga naturskönhet som omger oss. Förstår ni hur vackert vi bor sa jag till barnen och ruskade om dom (kärleksfullt). Dom höll med. Sen körde vi vidare mot Glenorchy´s lilla bykärna där vi åt lunch ute i en trädgård.

Vi hade packat med A:s cykel och L:s skoter så efter lunch tog vi en sväng till skejtparken och den stora lekparken en bit bort medan pappa passade på att titta på lite sevärdheter som det gamla biblioteket och ett litet kapell.

Sen blev det självklart glass innan vi körde hemåt! Hemmagjord vaniljgelato med manuka honey, toppad med mörk choklad och färska hallon. Kan ha varit den godaste glass jag nånsin ätit! Barnen höll sams och sej vakna hela vägen tillbaka till Queenstown, där vi stannade för lite plaskande i sjön. Jag hade kunnat skriva ett uppfriskande dopp men det hade varit att ta i, idag tog jag mej bara i till knäna medan barnen var modigare och helst hade hoppat i helt och hållet om jag inte stoppat dem.

A har nämligen åkt på en förkylning efter bara två dagar på förskolan förra veckan. Så hon fick vara hemma idag och imorgon tänker jag göra likadant. Det är ju sluttampen på både sommarlovet och morfars vistelse så jag tänker att barnen lika gärna kan börja tillsammans på onsdag.

Jag tog även beslutet idag att INTE instruera några fler Boot Camp klasser innan bebis är född. Jag hade hoppats kunna köra i ungefär en månad till men kroppen säger helt enkelt ifrån nu. Jag känner att jag inte kan ge så mycket som jag vill som PT, jag får ju ont i bäckenet vid vanliga raska promenader och det känns onödigt att riskera att göra illa mej bara för att jag ska vara ”duktig och till lags”. Det känns faktiskt väldigt skönt nu när jag tagit beslutet även om det var lite vemodigt. Jag hoppas att mina lojala mammor väntar på mej/återvänder igen när bebis är kring 8-10 veckor beroende på hur allt går!

Nu ska jag hoppa i säng, är SÅ galet trött.

Night Night

 

 

4 reaktioner till “Ingen vanlig måndag

    1. Hej Sanna! Jag pratar mestadels svenska med mina barn, förutom när vi umgås tillsammans med andra som bara förstår engelska. Dom förstår allt jag säger men svarar (tyvärr) på engelska. Vi läser på svenska och dom kan räkna etc på svenska plus att dom använder lite svenska ord/fraser men som sagt, det är engelska dom föredrar att prata. Än så länge iaf!

  1. Fantastiskt vacker natur, man blir nästan stum av det klarblåa vattnet och bergen! Fint att du får barnen att verkligen förstå det. Roligt att ni fick vackert väder till slut och att du fått ha båda dina föräldrar på besök. Kram till dig

Kommentera

