A stunning morning

Igår var en helt fantastisk sommardag, den tredje i rad! Fast ska jag vara ärlig så blev det nästan FÖR varmt för mej på eftermiddagen. Jag mådde illa och kände mej nära på svimfärdig när jag var med barnen i simhallen. Som tur är lyssnade barnen in och gick med på att åka direkt hem efter L:s lektion. Men först köpte vi varsin isglass i receptionen – det blev räddningen!

Igår kände jag för första gången att nu är jag klar med att vara gravid. Det får gärna vara över snart. Känns ändå okej att det dröjde till vecka 35 innan jag fick den känslan. Samtidigt så kan jag mycket möjligt ha över fem långa veckor kvar… Varför tror man alltid att bebis ska komma tidigt förresten? Det verkar vara en känsla som de flesta gravida har. Jag tror mer att det handlar om att man VILL att det ska sätta gång lite tidigare, hellre än för sent. Fast med L hade jag aldrig känslan att han skulle komma tidigt. Jag hade verkligen noll känningar att det var på G när jag gjorde mitt planerade kejsarsnitt i vecka 39.

Med A var kände jag lite mer och var övertygad om att hon skulle komma tidigt. Istället så gick jag över tiden med 5 dagar. De längsta fem dagarna i mitt liv kan jag ju tillägga 😉 Jag  var SÅ oerhört less på att vara gravid. Plus att jag var sjuk konstant. Förkylning efter förkylning som vägrade ge med sej. Det har jag peppar peppar sluppit denna gång. Men jag börjar absolut bli segare. Mår så himla bra när jag kommer ut och rör på mej eller gör yoga men träningen går inte av sej självt längre. Jag måste ofta köra ett inre pep talk… Appropå träning så ska jag ut på en kort cykeltur nu innan jag har klipptid vid elva.

C lämnar barnen idag vilket är så himla skönt! Det hör verkligen inte till vanligheterna att jag får en lugn stund på morgonen att plocka undan i lugn och ro och sen sätta mej framför datorn med en kopp kaffe 🙂 Guld värt!

 

Bilder från igår morse när jag cyklade runt Lake Hayes. Detta var innan det blev för hett och jag njöt verkligen! Jag lyssnade på podden ”Mitt i Livet” med Katrin Z och Malin G. Rekommenderas, särskilt om du är gravid! 

En reaktion till “A stunning morning

  1. Oj, så vackert!
    Min yngsta var beräknad på nyårsafton och helst ville jag väl att han skulle komma på det nya året. Så efter 12-slaget kändes det ganska redo. Men han dröjde till 13 januari…

Kommentera

