Cardrona Race

 

Idag körde jag och barnen över till Cardrona där C cyklade downhill med en kompis. Dagen blev väl inte direkt som vi räknat med men ganska bra ändå i slutändan. C åkte som sagt över med en kompis tidigt imorse för att cykla practice runs med S inför Nationals som går av stapeln imorgon. Bara det att C inte ska tävla imorgon. Han jobbar nämligen. Så jag tyckte att hela grejen var sjuk onödig. Något jag lät honom veta…

Han lyckades på nåt sätt övertala mej ändå att komma över så L kunde cykla några runs med C samt att det fanns andra roliga aktiviteter för barnen och att vi kunde käka lunch och sen åka hem tillsammans. Sagt och gjort, jag packade barnens cyklar och deras utrustning och så åkte vi hemifrån kring elvasnåret. Vi var i Cardrona vid lunch men sen gick inget enligt planerna. Det visade sej att själva racebanan inte var en del av resten av downhillområdet och killarna och tjejerna som skulle tävla blev hämtade och avsläppta med minibussar. Något som kostat C 100 dollar för en dag. Ville C sen cykla i liftområdet med L så var han tvungen att köpa ytterligare ett pass till sej själv plus ett åt L. Det skulle alltså bli sammanlagt närmre 250 dollar för bara några timmars cykling. Knappast värt det!

Sen började det dessutom regna och började blåsa kallt. Mini-cykelbanan som jag berättat om för båda barnen var borttagen pga tävlingarna – prata om två besvikna barn som stod där i full cykelutrustning medan det regnade allt mer. Jag var ganska rådvill där ett tag. Kände mest ”vilken jäkla bortkastad dag!” och hade inte mina barn sett så otroligt uppgivna ut så hade jag hoppat in i bilen och kört hem. Men nu kunde jag bara inte göra det. Så jag jagade iväg C att ta reda på om ”tubingen” fortfarande var öppen. En lång rutschkana som man åker nedför, sittandes i en gummiring. Det var den. Så C fixade biljetter och sen sprang han uppochner med barnen i en timme i (dugg-)regnet. Medan jag satt i bilen. Sånt man får göra när man är 36 veckor gravid.

På vägen hem stannade vi och åt en tidig middag och drack varm choklad på Cardrona Pub. Så slutet gott ändå…

 

Kommentera

