Family Time

Jag har inte gått och fött en bebis även om det kanske kan verka så efter de senaste dagarnas tystnad här på bloggen. Däremot har jag varit själv med barnen sen i lördags så dagarna har liksom gått i ett. Igår var C hemma hela dagen vilket vi tog vara på!

Vi hämtade L från skolan vid tre när han slutar och så åkte vi ut på sjön med båten. Det var en helt fantastiskt sommarkväll och vi badade, åt middag och ja – njöt av att vara tillsammans alla 4! Well fem om vi ska vara noga 😉

Jag sov så himla gott i lördagskväll efter jag hade skrivit ned mina tankar om förlossningen – jag behövde verkligen sätta det på pränt. Imorgon har jag tid hos barnmorskan igen så då ska jag prata lite mer med henne också. Sen nästa onsdag så ska jag på en Antenatal Clinic på sjukhuset nere i Invercargill. Jag skulle ha fått göra det här i Queenstown egentligen men tydligen hade dom bokat in något möte samma dag så förlossningsläkarna fick förhinder.

Jaja kanske är det nån mening med att åka ned till Invercargill, så jag får se förlossningsavdelningen om det blir att vi hamnar där. Även om jag verkligen INTE vill göra den långa körningen på två timmar med värkar så känns tanken på ett fullt utrustat sjukhus lugnande. Vi får se hur allt blir helt enkelt. Jag har en känsla av att när förlossningen väl sätter igång så kommer det inte finnas nån tid att välja. Det kommer att vara tydligt vad som är det rätta valet.

Oj nu har jag inte tid att sitta här längre – barnen måste till förskola och skola!

 

Bilder från igår:

     









Kommentera

