Ändrade frukostvanor

Jag är sugen på helt annan frukost nu i slutet av graviditeten. Jag som sällan äter smörgåsar annars har en riktig längtan efter ostmackor! 

Jag har hittat ett grovt GI-bröd i mataffären som jag älskar. Rostar det en stund och brer sen på saltat smör, ett tjockt lager avokado, några ostskivor och en massa körsbärstomater. Det smälter verkligen i munnen!

Imorse åt jag även en skål med bär och nötgranola med lite naturell yoghurt och mandelmjölk. Och så kaffe förstås!

Hur ser din frukost ut? Äter du samma jämt eller varierar du? 

2 reaktioner till “Ändrade frukostvanor

  1. Din frukost ser jättegod ut!
    Alla vardagar äter jag min favorit havregrynsgröt med havremjölk. Med äpple eller banan och kanel. Plus ett mjukkokt ägg. Och gärna te till.
    På helgen är jag av någon anledning sugen på en rostad macka med skinka och ost i stället för gröten. Gärna med ett glas apelsinjuice.

Kommentera

