Lekparkshäng och dagens mage

Den allmänna poolen var än en gång stängd pga ”code brown” (någon har bajsat i vattnet!!) vilket innebar att det inte blev nån simning för A och mej så som vi brukar medan L har sin simlektion. 

A var så himla besviken och jag tyckte verkligen synd om henne. På vägen ut till bilen uttryckte hon det som att hon hade ”an angry bird in her brain”. Som ganska snart förvandlades till en ”crying bird”. Hur gulligt sagt var inte det?! 

Jag bestämde mej för att vi skulle stanna en snabbis vid lekplatsen i Jacks innan vi körde hem, så att A iaf fick känna att hon gjort något. Och ungefär samtidigt fick jag ett sms från en av A:s kompisars mamma att vi var välkomna på en playdate imorgon. Gissa om A blev glad!

En annan sak jag ska göra imorgon är att boka klipptid till L. Han börjar se ut och bete sej som självaste Justin Bieber med sin långa lugg som han ständigt slänger med för att få bort håret ut ögonen. Haha. Tydligen är det ”inne-frisyren” just nu bland killarna på hans skola. Men jag har lyckats övertala honom att iaf klippa sidorna och toppa luggen liiiite. 

img_2154

img_2176

 

Och här har ni magen i vecka 38. Den är mycket större än den ser ut i vinkeln ovan, jag lovar! Eller så känns den bara galet stor. Jag ska ta en bättre profilbild i veckan när jag låter den hänga ut ordentligt hehe. Tänk, inom en snar framtid är den borta! 

Jag kan inte sträcka mej så långt som att säga att jag kommer sakna magen, för det är jag ganska säker på att jag inte kommer göra. Däremot gillar jag min gravida kropp, tycker att den är både fantastisk och väldigt fin! Det är sällan som jag är så nöjd utan kläder som när jag är gravid. Det är bara snälla tankar som dyker upp i huvudet då, medan jag som icke-gravid kan tänka att jag borde/kunde ändra på både det ena och andra. Jag är med andra ord snällare mot mej själv som gravid 💜 

Kanske är det ovanligt att tänka så (men jag hoppas inte)? Kommentera gärna 😊

Kommentera

