Hårda sparkar!

Den här bebisen är stark! Han sparkar så det riktigt gör ont ibland, något jag aldrig upplevt tidigare med varken L eller A i magen. Men det märks att det inte finns mycket plats för honom därinne längre… Det bökas och vrids konstant men inte lika akrobatiska rörelser som tidigare. 

Imorgon ska vi träffa min barnmorska igen. Jag undrar om det blir sista gången kanske? Innan vi förhoppningsvis möts vid förlossningen. Jag går ju in i vecka 39 på fredag så plus två veckor till betyder att jag är i vecka 41 vid nästa beräknade BM besök. Så länge hoppas jag verkligen att jag slipper vänta!

Igår packade jag så gott som klart min väska för ”BB”. Bebisens väska har varit klar sen länge. Så himla spännande, nu är det verkligen inte länge kvar. Jag och C är inte riktigt ense om var vi ska köra när förlossningen startar. Jag märker på honom att han hellre skulle vilja att vi åker till Invercargill. Något jag helst slipper. Jag kan liksom inte tänka mej något värre än att mitt i natten köra två timmar med starka värkar och oroa mej om vi ska hinna fram eller inte.

Fick ingen bra känsla där nere på sjukhuset heller. Det kändes gammalt, ruffigt och dom verkade vara överbelamrade. Det var knappt så att vi hittade ett rum som var ledigt att gå in och titta i. En epidural är det sista jag vill ha, så det är inte orsak nog för mej att åka ned men däremot skulle det ju kännas tryggare att veta att tex operationssal etc finns att tillgå om något skulle gå snett. 

Herregud vad svårt det här är! Det sista jag vill är ju att på något sätt riskera vår bebis hälsa (eller min för den delen) men samtidigt så skulle jag vara så tacksam om jag kunde få stanna på sjukhuset i Queenstown och föda precis så som jag önskar. 

Jag får nog vädra mina tankar och funderingar med barnmorskan ännu en gång imorgon. 

Kommentera

