Trappgång

Vad tror ni? Kan det gamla knepet att gå i trappor få igång förlossningen? Det skadar väl inte att testa åtminstone! Då vi inte har några trappor i vårt hus så stannade jag till vid dessa på min kvällspromenad. Tre gånger tog jag mej upp och ned i ett raskt tempo sen fortsatte jag hemåt. 

Efter mitt BM besök igår känner jag mej så himla redo att föda. Känner mej lugn och trygg i beslutet att åka in till Frankton Hospital här i Queenstown. Det är iaf där vi börjar och skulle det finnas nån anledning att åka till Invercargill så litar jag fullt ut på att min BM kommer att ta det beslutet. 

Vi fick en ordentlig genomgång igår på hur ruinerna ser ut och vad som finns att tillgå vid eventuella emergencies (läkare, hjärtstartare, syremaskin etc). Jag blev positivt överraskad faktiskt. Det är ju faktiskt ett sjukhus som jag ska föda på så egentligen är det väl självklart att dessa saker finns men så som en del har pratat om sjukhuset här i QT så har det låtit som att man lika gärna kan föda hemma. Men det är alltså en himla skillnad, tack o lov!

Min BM försäkrade mej även om att hon aldrig nånsin skulle riskera att jag eller nån annan mamma föder själva längs vägen till Invercargill. Finns det minsta risk för att man inte skulle hinna så släpper hon inte iväg en. Eller så ringer hon ambulans/helikopter och följer med. 

Men förhoppningsvis så slipper vi resan till Invercargill helt och hållet och vår bebis föds här i Queenstown. Jag vill verkligen föda nu, och jag känner mej positiv och stark till skillnad för ett par veckor sen. Jag längtar tills förlossningen sätter igång och vi äntligen får träffa vår lille bebis! 

2 reaktioner till “Trappgång

  1. Skriver och önskar dig varmt lycka till! Det kommer gå såååå bra! Med din inställning ordnar allt sig så bra som det kan☺ Du ser oförskämt pigg ut☺Kram

Kommentera

