Upp som en sol…

 

…ner som en pannkaka. Det är svårt att beskriva min dagsform för tillfället då den växlar så nåt otroligt. Jag kan känna mej fylld med energi ena stunden för att i nästa bli illamående och förlamande trött.

Får dagligen höra hur jag strålar (och blir såklart ödmjukt tacksam) men några timmar senare kan jag som sagt känna mej allt annat än strålande. Jag märker hur min kropp plötsligt vill ha mer kolhydrater, förmodligen för att jag håller på att ladda inför förlossningen. Har börjat bli hungrig på nätterna igen, något jag var med både L och A men inte upplevt förrän nu med den här lilla bebben. Ett glas mjölk och en banan precis innan sängdags brukar dock göra att jag klarar mej tills frukost 🙂

Jag har jättemycket känningar och sammandragningar om kvällarna och på natten, framförallt i magen men även i ländryggen. Är ofta helt slut när jag vaknar, det känns som att jag har träningsvärk i magen av alla nattens sammandragningar. Eller kanske borde jag kalla dom förvärkar så här sent i graviditeten? Sammandragningar ska ju gå över om man vilar eller ändrar position, det gör inte dessa.

Hursomhelst. Nu är det dags för mej och A att åka och hämta L i skolan. Jag önskar att jag slapp men han tog bussen i morse så jag lovade att hämta upp honom – det är ju fredag och allt 🙂

Kommentera

