Today

Jag och min lilla tjej hade en riktig mysig morgon tillsammans bara hon och jag då hon är ledig från förskolan på fredagar, och C varit i Christchurch för att sälja en bil och hämta en annan (men är på väg hem nu).

Jag och A åt frukost på café efter att vi lämnat av L i skolan och sen åkte vi till SITE där A hoppade i en timme. På min to-do-list den här helgen är kvalitetstid med L, både han och jag behöver det. Det är ju inte alls lika enkelt längre när han går i skolan varje dag 9-3, något som gör att jag så gott som aldrig är ensam med L längre, A är alltid med på ett hörn – något som ibland skapar en obalans. Hon har fått sitt mammabehov tillgodosett under hela dagen eller i varje fall tre timmar och är redo för bus och lek med L när han kommer hem medan han behöver en lugn pratstund och full uppmärksamhet från mej efter skolan. Jag och L brukade ju ha downhill-cyklingen som ”vår grej” men sen jag blev gravid har vi ju tyvärr inte kunnat göra det tillsammans längre. Något vi båda saknar väldigt.

Hursomhelst, efter att A hoppat klart inne på SITE så körde vi in till stan och köpte min enda gravid-craving den här graviditeten – Ferg Bakery´s cremé donughts! Det är tur att bageriet ligger inne i centrala Queenstown där det typ alltid är omöjligt att hitta parkering. Annars skulle jag väl vara där hela tiden hehe 😉

Sen fortsatte vi med att beta av ärenden som att hämta post, tanka bilen och storhandla. När vi kom hem fixade jag lunch och sen avnjöt vi våra donughts till eftermiddagsfikat! Eftermiddagen fortsatte i fixandets tecken, jag tvättade bilen, körde tre maskiner tvätt och vek lika mycket – sen när L kom hem från skolan kom en hel drös med ungar över och lekte medan jag fortsatte att städa och till sist laga middag och ja, det var denna dag det.

Jag pratade med C i telefon för nån timme sen och diskuterade det enda i mitt huvud just nu, när förlossningen kommer sätta igång. Då säger han att han är övertygad om att det fortfarande är minst 1,5 vecka kvar. Alltså hur kan man ens säga något sådant till en hormonstinn gravid kvinna som vill föda NU. En och en halv vecka!! Nä vet ni va, så länge tänker jag inte vänta. Men det är ju tyvärr inte jag som bestämmer utan bebben kommer ju när han är redo. 40 veckor idag och due date är med andra ord ynka 7 dagar bort.

Snälla bebis, din mamma är SÅ redo nu. Och så är allting annat. Förutom möjligtvis din far… haha.

 

 

img_2291

2 reaktioner till “Today

  1. Oh förstår att du är otålig och vill att de skall ske nu! De jag lärt mig genom jobbet på Kvinnokliniken är att barnet kommer när det vill varse mamma eller pappa är redo ;). Ta hand om dig/ er! Ps. maila gärna din hemadress till mig. Julkortet kom tillbaka som vi skickade förra veckan med mottagare okänd…. Så god jul i efterskott också..:)
    Kramar kusin L

    1. Nä är det sant?! Vi har bytt PO Box samt flyttat och hade eftersändning det första halvåret så julkortet måste ha kommit bort efter det. Jag är så ledsen! Jag har mejlat dej nu 💜 Kram!

Kommentera

