Autumn is here

…. dock ingen baby. C tog med barnen till Cromwell igår för att köra cross medan jag tog chansen att vara hemma och bara göra det jag kände för. Jag grejade lite hemma och sen tog jag bilen till Kelvin Heights och gick på en timmes promenad runt golfbanan medan jag lyssnade på podden ”Vattnet går”. Så intressant att höra på andra kvinnors förlossningsberättelser, särskilt när jag snart är där själv. Ingen förlossning är verkligen den andra lik!

När jag kom hem tog jag ett varmt bad och drack hallonbladsté i hopp om att den kombinationen skulle sätta igång det hela. Men icke. I natt var det helt lugnt. Var som vanligt klarvaken vid fyra-fem men annars ingenting. Vaknade av att alarmet gick klockan sju och kände mej verkligen allt annat än utvilad. Tog mej ändå upp och fixade frukost åt barnen, gjorde matlådor och klädde på dem. Allt medan jag mådde sjukt illa.

L tog bussen till skolan medan jag och C skjutsade in A till förskolan. Jag trodde att jag skulle vara tvungen att stanna och kräkas på vägen men som tur var så gick illamåendet över när vi var framme vid A:s förskola. Känns som att jag gör personalen besviken varenda gång jag kommer in med min stora mage… Lite smått jobbigt faktiskt. Samtidigt är alla så himla gulliga och bryende och vill ju bara väl, det vet jag. Efter att vi lämnat A åkte vi in till stan och åt frukost bara jag och C, väldigt mysigt. Varje dag känns lite som ”sista chansen” nu… Jag vill så gärna att bebis tittar ut den här veckan. Gärna ikväll eller imorgon!

Om det är en sak jag inte vill så är det att han föds den första eller andra april. Den andra är A:s födelsedag (som jag vill att hon ska få ha själv) och en första-april-bebis känns inte heller nåt kul. Förlåt alla ni som fyller år just den dagen! Så kom igen nu lille bebben, jag vill att du blir en Mars-kille 🙂

 

 

Bilder från min promenad igår:



Kommentera

