Skyline


Igår hade vi en riktig heldag tillsammans hela familjen – så mysigt! Vi hängde från morgon till kväll, det är ovanligt i vår familj. Vi är ett självständigt gäng med många viljor så ofta delar vi på oss för åtminstone delar av dagen. Men igår var som sagt annorlunda! Och jag vågar påstå att vi alla hade det lika bra. 

Vi lunchade på St Moritz där jag och C beställde in grillad lax medan barnen åt (kanske världens största barnportioner av) spaghetti bolognese. Sen parkerade vi bilen vid Skyline och tog gondolan upp för att åka luge. Ja inte jag då, som gravid får du inte åka. Jag sprang istället upp och ned längs banan och hejade på barnen och C. 

L körde egen lugebil för första gången! Han var så nervös innan och försökte med alla ursäkter för att slippa men det gick precis som vi anade hur bra som helst. Älskade unge, om det är något han avskyr så är det att misslyckas eller vara dåligt på något (förmodligen en egenskap han ärvt av både mej och C… ). Det var iaf underbart att se hur stolt han var efteråt! 

För att inte tala om hur pepp A var – det är hon som tjatat om att åka luge ända sen L och hans kompis gjorde det förra helgen. Dock tyckte hon att två ggr var i klenaste laget, minst 4 ggr hade varit mer lagom basunerade hon ut efteråt. Hennes starka vilja är inte att leka med! Det är svårt att inte bli full i skatt ibland när hon är i sitt esse med att dela ut regler och ordrar till höger och vänster. Stor i orden men liten på jorden passar väldigt bra in på A just nu!

Efter luge-åkningen tog vi gondolan ner och knallade sen in till stan. C skulle köra överallt om han fick välja men jag och barnen konstaterade att det var tre mot en så vi promenerade 😊 Vi gick till Ferg och köpte Queenstowns godaste gelatoglass som vi sen avnjöt nere i hamnen. 

Eftermiddagen ägnades åt trädgårdsarbete där alla var ute och hjälptes åt. Jag slet upp ogräs som det inte fanns nån morgondag haha. Tänkte att det kanske kunde bidra till att starta förlossningen?! Till middag grillade vi hamburgare som vi satt ute och åt i kvällssolen. En perfekt dag på alla sätt! 

Nu är klockan fem på morgonen och jag har varit uppe sen fyra med sammandragningar och lätt illamående… Kanske funkade ogräsrensningen ändå? Eller så är det bara ”false alarm” som de flesta nätter. Jag precis ätit en yoghurt och ska gå och lägga mej nu. Förhoppningsvis slumrar jag om en stund innan det är dags att gå upp ”på riktigt”.

Kommentera

