Är jag ens gravid?

Var frågan jag ställde mej själv imorse efter att jag vaknade efter en natt med absolut noll känningar/symptom och mera sömn än vanligt. När jag såg min stora mage gick det ändå inte att förneka att något måste ju finnas därinne men istället började jag att tänka att ”ja jag kommer nog att vara gravid för evigt ändå”. Det känns så overkligt att det ens kommer att komma en bebis. Nånsin. Istället börjar jag förlika mej med att det här är mitt nya jag. Tung, trött och allmänt långsam. Det måste ju vara nån slags ”coping method” för att ta mej igenom dagarna det inser jag ju. Ändå ganska komiskt hur hjärnan liksom kan spela en spratt.

Igår var jag ute på en (egentligen alldeles för lång) promenad. Ångrade mej drygt halvvägs och ringde tom C för att fråga om han inte kunde komma och hämta mej. Men när jag väl fick tag på honom hade jag en sån kort bit kvar att det kändes löjligt att han skulle sätta sej i bilen med A och åka och hämta mej. Så jag tog mej uppför den sista backen hem och slängde mej sen på soffan ute. Hade ont i ländryggen hela kvällen, något jag hoppades var nån slags förvärkar men det var förmodligen bara eftersviterna från promenaden.

Imorgon har jag mitt nästa besök hos barnmorskan. Ett besök jag hade hoppats så på att slippa. Ville ju ha fött vid det här laget men nejdå. Jag går väl över tiden igen. Födde A vecka 40 + 5 och än är jag bara 39 + 4 så kanske borde jag bara ställa in mej på en vecka efter due date för att slippa bli så himla besviken varenda jäkla dag. BF är på fredag den 31:a för er som glömt 😉 Känns som jag skrivit det ett antal gånger. Jag är ledsen att bloggen är så extremt enformig just nu men jag har bara en sak i skallen. Något jag får förklara för C typ varje dag när han frågar mej om fullständigt (enligt mitt gravida jag) oväsentliga saker. Inte hjälper det att han stup i kvarten jämför en kvinnas graviditet med kossorna på farmen och när dom kalvar. Jag är ingen jäkla KOSSA har jag lust att skrika ibland. Och har nog gjort nån gång också haha.

Han tycker att han som mjölkbonde och någon som förlöst hundratals kossor kan ALLT om förlossningar och graviditeter. Okej att förvånansvärt mycket är lika men det är även otroligt många grejer som INTE är det. Min älskade man, han vill ju bara väl men ibland landar det fel…

Nu ska jag se om jag kan få till nån slags rörelse i form av lite gravidyoga eller ett lätt styrkepass. Jag vet att jag kommer må så mycket bättre efteråt. Blir bara ännu segare av att sitta still en hel dag. (Lovar att jag även vilar och slappar en massa!)

 

 

2 reaktioner till “Är jag ens gravid?

  1. Åh vad jag känner med dig! Trodde att min trea skulle komma tidigt och var helt inställd på att jag skulle få på bf eller en till två veckor tidigare. Istället gick jag 11 dagar över tiden. FAN vad segt det var. Och det här med att alla frågar. Varenda dag när jag kom till skolan var det någon som la huvudet på sned och sa: Still no baby!? Och man bara: jo för tusan – hon ligger i bilen, badbollen på magen har jag bara för skoj skull.

    Hörde någon (Ebba von Sydow kanske?) som fått rådet att tänka att inom två veckor (eller hur lång tid man får gå över i NZ) så är bebisen här. Det hjälpte mig lite- i stället för att fokusera på alla dagar hon inte kom.
    Håller tummar och tår för att du inte ska behöva vänta länge till. Har som sagt väldigt färskt i minnet hur seg väntan är!

    Kram

    1. Tack snälla du för din kommentar! Precis sådär känner jag också, det är ju knappt man vill gå utanför dörren snart… ibland känns det som att man inte pallar med en endaste till fråga om hur långt det är kvar eller hur man mår. Samtidigt är det ju det enda man tänker på! Bra tips det där med att tänka 10 dagar. Det är ju iaf helt säkert att jag har en bebis då eftersom jag inte får gå längre över tiden än så. Stor kram!

Kommentera

