Om att gråta en skvätt och ta nya tag

Idag har jag haft nära till gråt till och från hela dan känns det som. Men gång på gång har jag lyckats vända på det och fokusera på positiva saker. Fast gråten sitter liksom där i halsen ändå. Jag skulle nog behöva gå ut i skogen eller upp i bergen och riktigt storböla, för att släppa ut all frustration, otålighet och uppgivenhet ordentligt. Antingen det eller så behöver jag bara sova!

Gick på en kort promenad idag efter att jag varit med A och C i simhallen. Jag tog med A till hennes simlektion och sen badade C och A efteråt och då passade jag på att smita iväg själv en stund. Sen möttes vi upp vid grustaget och plockade sten till vår trädgård som vi hållit på och grejat med de senaste dagarna. Det blir verkligen jättefint, en fördel med att ha C hemma – äntligen blir saker gjorda utomhus! Jag är med och hjälper till så mycket jag kan men lämnar det tyngsta arbetet åt honom.

Sen har jag varit hos min BM idag. Fick beskedet att bebis fixerat sej och sjunkit ned ännu mer sen förra veckan – he is ready to go med andra ord! Men skulle jag mot förmodan gå över tiden med 10 dagar så måste jag välja mellan att bli igångsatt eller få kejsarsnitt. Jag kommer dock inte att sättas igång med läkemedel utan med ”ballongmetoden”. Detta för att medicin ökar risken för ”uterine rupture”, att mitt kejsarsnittärr skulle spricka.

Så jag har lite att fundera på. Varken igångsättning eller kejsarsnitt känns särskilt lockande men förhoppningsvis kommer jag inte behöva välja…

 

 

Så här vackert var det vid min promenad idag:

 

img_2393

9 reaktioner till “Om att gråta en skvätt och ta nya tag

    1. Det hoppas jag med! Har precis bokat en gravidmassage, kanske kan det sätta fart på saker och ting 🙂 Due date idag!! Jag lovar förresten att du skulle ångra dej så fort du stoppar tårna i det iskalla vattnet… Men visst ser det lockande ut, det kan jag hålla med om! Kram

  1. Jag hoppas och tror att det kommer igång snart av sig själv! Försök ha is i magen och inte låta tanken på igångsättning och kejsarsnitt stressa dig nu det sista. Och även om det kommer till det till sist är det ju bara för att du ska få din älskade bebis. Jag har blivit igångsatt med båda barnen, dock hade vattnet redan gått vid första. Men det har gått jättebra! (visserligen med medicin och inte ballong). Kan du inte boka dig en massage, det ska väl kunna göra att det sätter igång?!?! Kram, och Ps, vilken fantastisk plats du bor på!

    1. Tack C för många bra råd! Du har så rätt 💜 Jag ska inte stressa upp mej nu när det är så nära. Snart är bebis här! PS. Har faktiskt bokat gravid-akupunktur för måndag men funderar på att ställa in och välja en massage istället – det lockar mer än nålar! Kram

  2. Även om du har det tungt både fysiskt och mentalt så, försök ändå stanna upp och förstå hur privilegierad du är över att få bo på en så vacker plats! Det ser helt magiskt ut! Allt kommer kännas bättre när bebis kommer ut, jag lovar. Stor kram till dig!

    1. Jag lovar att jag gör det Kajsa 💖 Det är både högt och lågt, och särskilt igår var en sån dag. Men snart är bebis här, precis som du säger 💙 Kram!

  3. Så spännande att kika in här och se om bebisen kommit. Ser fantastiskt vackert ut där ni bor. Håller tummarna från Madrid för att allt går toppen.

Kommentera

