Namastay in Bed

Jag tror min tredje dags babyblues kom en dag för sent. Igår hade jag en sån high hela dagen, sprang runt och fixade här hemma och kunde knappt vara still. 

Idag vaknade jag och kände precis tvärtom. Hade helst stannat i sängen hela dagen. Var så otroligt trött när jag vaknade PLUS att jag under dagen haft väldigt mycket mera ont i dom nedre regionerna. I takt med att svullnaden gått ner har jag istället börjat känna hur blåslagen jag är i bäckenet. Fy fasen. 

Igår behövde jag typ inga värktabletter alls och idag har jag hittills tagit 6 alvedon och jag funderar på att ta de sista två innan jag somnar… det gör ont när jag står, går och sitter – inte skönt alls. Samtidigt vet jag ju att det är övergående så det är väl bara att hålla ut, försöka ta det så lugnt som möjligt och kanske knapra värktabletter i ett par dagar till. 

Även om min dag började med att jag låg i soffan och grät till Ellen (när en fattig student vann en bil) och kände mej allmänt ynklig så blev det ändå en bra dag till sist. Jag, C och A tog en promenad ner till Jacks Point Club House där vi åt lunch och drack kaffe.

Senare på eftermiddagen kom min vän A över och lagade middag åt oss som vi åt tillsammans. Det är andra gången den här veckan hon gör det! Kanske den finaste presenten man kan få som nyförlöst småbarnsmamma 💕

Nu ska jag och O förhoppningsvis sova gott. Han ser dock oroväckande klarvaken ut… Inte alls så djupsovande som på bilden nedan. 


Kommentera

