Första badet



Igår gav jag O hans första bad och jag klarade testet att få vattnet precis lagom varmt. Han älskade det! 

Med L var jag så otroligt rädd att bränna honom och hade hört att vattnet skulle vara fingertemperatur. Men mina händer måste ha varit rätt kalla den dagen…. L började nämligen gallskrika varpå C kommer inrusandes i badrummet, stoppar ned handen i vattnet och utbrister ”the water is so cold!”.  Jag börjar gråta och svor att jag måste vara den värsta mamman någonsin. Med A överlät jag ansvaret för det första badet på C om jag inte minns fel. Han fick iaf vara med och verkligen intyga att vattnet var tillräckligt men inte för varmt.

Det är en stor skillnad med tredje barnet kan jag intyga. Jag är så mycket mera avslappnad nu, även om jag alltid varit rätt lugn av mej när det kommer till barnen. Det är C som är den oroliga av oss men även han är super cool den här gången. Vi vet liksom vad vi har att vänta så inget kommer som en obehaglig överraskning på samma sätt. 

Däremot är det något helt nytt med utmaningen att plötsligt räcka till åt tre barn. Det har gått bra hittills eftersom C varit hemma sen O föddes men det har varit minst sagt intensivt. Lite galet i vissa stunder men också så himla härligt med en stor bullrande familj, för det är vi verkligen nu! 

Jag kommer på mej själv med att vilja nypa mej i armen flera gånger per dag för att jag är så lycklig! Fast jag lovar att minst en gång om dagen vill jag bara slita mitt hår… Högt varvas med lågt, precis som det verkliga livet ska! Men en sak är säkert – vårt hus är fyllt av kärlek ❤️❤️❤️

2 reaktioner till “Första badet

  1. Han är verkligen en söt liten bebis!
    Jag kände alltid på vattnet med armbågen, det sägs vara säkert. Skoj att han gillade att bada! 🙂

  2. Lycka, första badet….Och en liten Oliver tycks njuta alldeles förträffligt i mammas trygga och kärleksfulla händer….Mormor..

Kommentera

