A New Day 

Ursäkta frånvaron här inne, men jag har varit så otroligt trött och ledsen efter allt som varit. Nu mår jag dock lite bättre igen. Både mentalt och fysiskt. C, hans mamma och L åkte ner till farmen imorse vilket gör att jag känner att jag kan andas igen – jag behöver få vara själv här hemma. Eller ja A och O är ju här men det är annorlunda. 

Min barnmorska ville träffa mej imorse för att mäta mitt blodtryck igen och jag var ganska övertygad om att det skulle vara fortsatt förhöjt. Jag var nämligen in på ett apotek igår och tog det och det visade 139/93 så inte mycket skillnad från i lördags.

Natten till idag vaknade O dessutom varje timme och ville äta så jag vaknade med ett dunkande huvud och grät en skvätt för att jag var så trött… Och så saknar jag min mamma galet mycket. 

Men efter att jag tagit mej upp och fått i mej frukost så kändes allt lite bättre. Skippade dock kaffet då det kan påverka blodtrycket. Klockan 10.30 gick vi in på sjukhuset och jag fick sätta mej ned vid blodtrycksmaskinen. Jag försökte hålla mej lugnt och ta långa andetag även om jag helst ville hålla andan i väntan på resultatet… Gissa hur glad jag blev när hon säger 120/74!!!

Och O hade gått upp i vikt, fortfarande inte jättemycket men det går åt rätt håll! Så det var dubbla bra nyheter. Det firade vi med lunch på Odeley, dit även min vän A kom med hennes son och gjorde oss sällskap. 

Så allt som allt har det varit en bra dag. 




4 reaktioner till “A New Day 

  1. Skönt med goda nyheter både för dig och bebis!! Jag ville bara säga att jag förstår dig fullt ut (eller kanske inte riktigt), men jag syftar på det här med att ha sin ”egen” familj långt ifrån. Min finns 60 mil bort (vilket ju inte går att jämföra med dig, men ändå). Det är tufft när man har en liten nyfödd bebis. Sen vill man gärna att allt annat runt omkring ska flyta på precis som förut, det ska vara städat, man ska laga mat mm mm. Men du måste försöka prioritera dig själv just nu. Försök att sova/vila så fort tillfälle ges. Ni kan inte ta in någon som städar och/eller handlar åt er nu i början? Kram och kämpa på! Ps. Både du och bebis ser pigga och välmående ut. Ds.

    1. Hej Anna! Tack snälla för din fina kommentar. Du har så himla rätt i att det var en massa faktorer som spelade in när det gällde mitt mående i förra veckan. Saknade min egen familj, onödiga bråk och stress över att inte hinna med sånt jag är van med. Nu har svärmor åkt hem igen och även om jag inte längre har hjälp med matlagning, tvätt och städning så njuter jag av att ha mitt hem tillbaka. Och C hjälper ju såklart till när han är ledig! Jag har bestämt mej att börja göra veckohandlingar av mat online för att slippa åka till mataffären så ofta. Det tror jag kommer underlätta en hel del! Städhjälp en gång i veckan eller varannan vore en dröm… det tål att tänkas på. Tack igen för att du tog dej tid och kommenterade!

  2. Så bra at det har vært noen lysglimt! Og godt at du nå får litt pusterom. Håper du får mulighet å prioritere deg selv litt mer framover og gjøre noe som fyller på med ny positiv energi etter noen tøffe dager. Enig med kommentar over, du og baby ser virkelig godt ut! 😊

Kommentera

