Baby Spam och världens bästa läsare



 

 

Kan ju inte låta bli att dela med mej lite foton på våran godbit, han är så gosig att jag nästan vill äta upp honom stundtals haha.

Ett stort tack för era fina och peppande kommentarer de senaste dagarna, dom har betytt så himla mycket. Bloggen blir som min ventil och även om jag inte skriver ut allt så är det  skönt att dela med sej när saker känns tufft och jobbigt. Särkilt när jag märker att det finns så många fler i liknande situation.

Att ha sin familj långt borta är verkligen svårt och ledsamt perioder som dessa. Den första veckan efter att O föddes var jag så himla lycklig och vår lilla familj kändes tajtare än någonsin. Jag och C var ett sånt bra team och min kärlek till våra tre barn svämmade över.

Sen anlände C:s mamma och ja inget var sej likt längre. Hon kom tidigare än hon lovat, stannade längre än hon intygat, bjöd in folk jag aldrig träffat på middag (till oss) och ja det var som allt jag bett om inte betydde nånting. Små vita lögner hit och dit som ledde till ett stort bråk mellan mej och C där jag kände att det var dom mot mej. En fruktansvärd känsla när du befinner dej på andra sidan jorden från din egna familj, och dessutom är nyförlöst med en liten bebis, inte har sovit ordentligt och ja är extra känslig helt enkelt.

Nu har det mesta lagt sej, och viktigast av allt – jag och C fick chans att gå ut och äta middag tillsammans igår (O var med oss och sov hela middagen igenom – tack lilla älskling) och prata om allt. Så nu känns det som att vi har hittat tillbaka till varann igen vilket egentligen är det enda jag bryr mej om, att vi är starka tillsammans.

 

4 reaktioner till “Baby Spam och världens bästa läsare

  1. What?! Okänsligt och plumpt av svärmor 😦 Kanske menar väl på sitt sätt, men du blev överkörd och det är verkligen inte ok. Skönt att du till sist fick en chans att förklara din sida, men ledsamt att det ens fick hända. Hoppas verkligen att ni inte ens kommer i närheten av nåt liknande framöver, utan att ni vet gränsen långt innan den nås. Tyvärr består ju livet av missförstånd och misstag ibland, men håller tummarna att den där fina ron och samförståndet ni hade första veckan med O är det som gäller nu och framöver ❤

    1. Hej Ji, ja fy vilken bergochdalbana det varit känslomässigt de senaste veckorna. Men nu har allt äntligen rett ut sej och vi är själva igen och börjar så smått hitta tillbaka till våra rutiner och den där fina samhörigheten vi hade innan svärmor kom på besök. Hon menade antagligen inget illa men min önskningar blev totalt ignorerade vilket gjorde att allt blev så extremt fel, helt i onödan. Jag kommer verkligen stå på mej så att något liknande aldrig händer igen. Kram! 💜

  2. Hej!
    Åh fy så kämpigt, förstår verkligen vad du menar. Är ju inte sällan jag känner att jag saknar min familj o tycker min mans bara är jobbig o inte riktigt duger..! Och så några missförstånd på det o hormoner o sömnbrist så blir det ju verkligen pangbråk! Vi har nog minst ett sånt i veckan nu när jag är gravid och har ca 0 tålamod, och jag känner nästan varje gång att jag bara vill ta vår dotter o dra för han är för korkad för mig haha… men sen blir det ju bättre – i några dagar iallafall 😉
    Skönt att ni fått chansen att prata igenom allt o att det känns bättre. Tyvärr kommer det ju säkert fler såna tillfällen närmaste månaderna då O är så liten etc men som du säger så är man ju starkast och mest ok när man är tillsammans o kommunicerar om saker o ting så hoppas ni kan hålla det uppe fastän det ofta är svårt, plus att man gärna vill att ens partner ska förstå vissa saker själv haha!
    Anyway ville vara säga att jag verlligen förstår vad du menar o att de flesta känner nog så ibland, men såklart extra jobbigt för oss som inte har stödet av vår familj runt hörnet.
    Hoppas det har varit lite bättre idag iallafall. Stora kramar till er, O är sååå lik dig på den sista bilden! Lilla sötnöten!!!!

    1. Hej Charlotte! Blev så glad när jag läste din kommentarer, sjukt skönt att höra att jag inte är ensam! Jag känner precis likadant som dej att ens mans familj bara gör att man blir smärtsamt påmind om hur långt bort ens egna familj är! Och hur galet olika sätt vi blivit uppfostrade på. Bäst funkar det när vi är själva. Grattis till graviditeten och lycka till med allt! Många kramar 💜

Kommentera

