I´ve got this!

Jag har varit ensam med alla tre barn sen igår morse och det har gått toppen! Vi har grejat både play dates, tidiga morgnar och lämningar vid aktiviteter, luncher och fikor ute och att handla mat tillsammans. Våra middagar har knappast varit avancerade men dom har tillagats hemma! Alla barn har badats och L och A har somnat tidigt och smidigt båda kvällarna.

Ni anar inte hur mycket jag behövde den här boosten! Känna att jag grejar att rodda tre barn utan att det blir kaos, superstressigt eller onödiga bråk. Självklart kommer såna dagar också men jag behövde verkligen få känna flyt efter den senaste veckan, och faktiskt bli lite stolt över vad jag kan.

En annan milstolpe är att jag gjorde mitt första yogapass hemma idag. Bara 15 minuter men jag är så tacksam för den stunden – min kropp tackade mej efteråt. Jag är så stel i både rygg och nacke efter allt stillasittande och allt annat än ergonomiska amningspositioner. Samtidigt så kände jag mej smidigare än på länge, jag kunde äntligen röra mej obehindrat mellan poserna utan en stor mage i vägen!

 

 


2 reaktioner till “I´ve got this!

  1. Härligt, med att se och förstått hela situationen.. Tar du nu tillbaka din kraft, och plötsligt hanterar du allt så bra igen…. Men visst behöver vi varann och fina vänner som uppmuntrar och stöttar och som varit i liknande saker…. Och förstår att du känner dig tacksam nu, och att hittat tillbaka till dig själv så inser man att man klarar mer… När man väl landat i allt,och nu börjar komma in i sina rutiner igen…Blir det en erfarenhet rikare på många plan… Älskar dig…. Stor kram… Mamma..

Kommentera

