Yoga Zen

Jag lyckades göra en halvtimmes yoga utan att bli avbruten – wiihoo! Det hade jag verkligen inte räknat med.

Tvätten fick däremot vänta, det gäller att prioritera vad som är vikigast dessa dagar 😜 Jag blir en sån mycket bättre och gladare mamma när jag får göra något litet som är viktigt för mej varje dag. 

Det behöver som sagt inte vara särskilt länge utan kan räcka med 15-30 minuters promenad eller en stunds yoga. Eller bara 10 minuter i soffan med en tidning och en kopp te. Eller som i morse, frukost i lugn och ro på ett café, det var verkligen extra lyxigt! 

Jag hoppas på att O slipper ha så ont i magen ikväll. Igår var det värre än vanligt, det är hemskt när han får sånt knip att han skriker rätt ut och blir alldeles röd i ansiktet. Stackars liten. 

Kvällarna består just nu av att vyssa, amma, massera magen och ja försöka göra vad vi kan helt enkelt för att underlätta för O. Det är alltid en sån lättnad när han äntligen kommer till ro för natten. Jag lider så med honom när han har ont.

Vi fortsätter med dropparna men jag vet att det mest är att härda ut de här första veckorna innan matsmältningssystemet hos de små är mera utvecklat. Kring 6-8 veckor brukar det bli bättre om jag inte minns fel 💕
 

Kommentera

