Kvällslöpning


Idag var jag ute på min första lilla löptur på ja, jag skulle säga 8 månader! Det kändes SÅ jäkla underbart att få svettas och bli rosig om kinderna på ett bra sätt. Inte de där svettattackerna som kommer av amningen eller när O gråter. Det är mindre härligt. 

Min bäckenbotten skulle förmodligen må bra av lite mer träning men konditionen var det inge vidare fel på. Självklart kan den också förbättras men jag hade förvånansvärt mycket flås ändå. Det får jag nog tacka cyklingen under graviditeten för!

När jag kom hem tog jag en dusch och sen gräddade jag pannkakor, som vi åt med bär, grädde och glass. Jag serverade en blomkålssoppa först som jag sa till barnen var ett måste om dom skulle få pannkakor med glass – det funkade utmärkt haha. Lite roligt att det faktiskt är torsdag dagen till ära, det är ju pannkaksdagen. När jag var liten och vi var hos mormor på en torsdag fick vi alltid pannkakor 💕

Nu har jag krupit ner i sängen och jag hoppas på en okej natts sömn. Har jag tur sover O från 21-02. Därefter är det ofta lite ”hiss and miss” hur mycket han (och jag) sover. Tyvärr vaknar han nästan alltid till och blir klarvaken när jag byter blöja, trots att jag typ gör det i mörkret. Brukar amma en gång till efter blöjbytet och ibland räcker det för att han ska somna men ofta är vi vakna en hel timme eller längre innan O tycker att det är okej att sova vidare. 

Sitter i sängen och gör en ”dream feed” just nu. Matar bebis medan han sover med andra ord. Att amma en gång extra innan man själv lägger sej vid 22-tiden brukar vara ett säkert kort för att få sova nån eller några timmar extra! 🙏🏻💙

Kommentera

