Feeling Blue

Jag köpte två nya nagellack idag för att pigga upp mej själv lite. Här ser ni ett av dem, passande nog i färgen blå 😉

 

Det här har varit en jobbig vecka när jag känt mej låg och trött och haft nära till tårar ganska många dagar. Jag saknar familjen hemma i Sverige väldigt mycket just nu… fast jag vet att Juli kommer vara här i ett ögonblick. Men jag är rädd att semestern i Sverige kommer kännas likadant. Vi är ju bara hemma i två veckor.

Häromnatten drömde jag att jag och A och O stannade kvar ett par veckor extra medan C tog med sej L tillbaka till Nya Zeeland och skolan. Jag önskar nästan att vi kunde göra så. Men när jag berättade om min dröm för L så började han störtgråta. Aldrig i livet att jag åker ifrån dej sa han. Så jag tror inte att det kommer på tal. Inte den här gången iallafall. Jag får se till att göra minst en (eller ett par) resa själv med O innan han fyller två… Sen blir det ju väldigt mycket dyrare. Så trist att avståndet till Sverige är så pass långt att vi alltid måste tänka i pengar. 

Jag önskar att vi bara bodde i en annan stad och att det räckte med en bil- eller tågfärd med barnen och att vi kunde åka och hälsa på mormor och morfar oftare. Tänk att bara kunna sticka iväg en weekend när andan faller på. Jag kan verkligen sakna det där vardagliga, att kunna plocka upp telefonen och ringa mamma under dagen och bestämma träff för en fika. Ta vara på det ni som har era föräldrar nära!

Kommentera

