Bästa botemedlet


…när jag känner mej ledsen och låg är att ta mej ut på en promenad. Lyssna på nån rolig eller intressant podd och bara låta huvudet vila. Eller åtminstone fokusera på nåt annat än ledsna tankar och saknaden efter nära och kära. 

Jag känner mej så upp och ner ett tag nu. Jag vet inte exakt vad det beror på. Känns som jag borde vara superlycklig nu när O äntligen är här och det är jag ju såklart också men jag känner mej stundtals så ensam. Det kan vara ganska isolerande att vara hemma med en liten bebis, något jag tror känns extra mycket nu eftersom jag till skillnad från när L och A var nyfödda inte har min familj nära. Eller vänner med bebisar i samma åldrar. 

Att träffa nya vänner i vuxen ålder är inte de lättaste, särskilt då jag helst vill att vi inte bara ska ha våra bebisar som gemensam nämnare. Man vill ju ”klicka” på andra plan också. Ett steg i rätt riktning blir när jag kör igång mina Mama Boot Camps igen. Jag vet sen tidigare att det är att förena nytta med nöje, förutom att känna att jag gör något bra (som jag dessutom älskar!) för mammor så har det varit både kul och välbehövligt för MEJ att träffa andra mammor med småbarn. 

Sen ska jag iväg på en mammagrupp nästa vecka som min Plunket nurse tipsade om. Så det ska bli ändring! 💜

En annan sak som får mej på bättre humör är när min lilla älskling fyrar av ett leende, något han gör allt oftare nu! Han verkar dessutom veta när jag behöver det som allra mest. Älskade barn.

2 reaktioner till “Bästa botemedlet

  1. Just det, ut och promenera.. Det allra bästa….Och du sudda att vi långt ifrån varann… Det blir en sorg för oss att bära… Vi ser framåt nu istället, och vi satt ord på det.. Och nu istället tänka att det är snart vi är hos varann… Njut nu av din lilla Älskling och älsklingar……Och som du säger…Få lite babyträff och börja med dina mammagrupper igen.. Du kommer att inte ha så mycket tid över sen.. Och då kan du istället…. njuta med gott samvete av din lilla egna tid.. stor kram dotera …Älskar dig…………………..Mamma….

    1. Åh mamma som jag tänkt på dej! ❤️ Tack för dina fina ord. Jag älskar dej SÅ. Jag ska göra precis så, fokusera på att det inte dröjer länge tills vi ses och då ska vi ha kvalitetstid. Köp en flaska vin innan jag kommer hem den här gången och lägg på kylning så kan vi ta ett glas om andan faller på. Förra gången blev det ju aldrig av! Massor med kramar till den bästa mamman i hela min värld 💕

Kommentera

