Ginger and Tumeric Latte

Idag testade jag något nytt, en Ginger and Tumeric latte! Förvånansvärt gott och ett himla bra alternativ om du är sugen på något varmt och krämigt (med en extra häsloboost) men helst undviker koffein. Jag kommer absolut dricka detta igen! Till det valde jag en raw snickers kaka, även den försvinnande god. 

O hade ultraljud för sina höfter idag. Det är rutin om någon i familjen haft höftproblem. Något ju L hade när han föddes. Hursomhelst verkade allt se bra ut. Jag hade så fullt upp att ta mej ut till väntrummet och amma O direkt efteråt att jag glömde fråga ordentligt men jag är inte är inte orolig då den första undersökningen på sjukhuset inte visade på något. 

Jag kan verkligen bli stressad när O börjar gråta när vi är ute eftersom han ibland kan bli så upprörd att han slutar andas. Det händer oftast när han ligger på rygg och jag tex ska byta blöja eller kläder på honom. Inte varje gång (tack o lov) men den senaste veckan har det hänt minst en gång om dagen. Han blir knallröd i ansiktet, börjar fäkta med armarna och skriker sen tills han inte kan andas – då blir han knäpptyst och alldeles lealös. Nästan som att han tuppar av för en sekund. Så jäkla otäckt varje gång.  

Nån annan som har en bebis som gör/gjort samma sak? L kunde gråta tills han slutade andas (och faktiskt svimmade av vid ett par tillfällen) men det var när han var äldre, kring ettårsåldern om jag inte minns fel. 

Aldrig när han var så här liten. 
       

Min lilla fikapaus i bilen utanför Medical Centre

4 reaktioner till “Ginger and Tumeric Latte

  1. Så skönt att allt var bra! Här på Balkan gör de det ultraljudet på alla barn då höftproblem tydligen är vanligare här. Som tur var har allt varit bra med båda mina busungar 🙂

  2. Latten låter jättegod! Skulle absolut testa eftersom jag inte dricker koffein, men vet inte om det finns i Sverige.

    Det låter som affektanfall för mig, läs på 1177. Min yngsta son hade det och blev helt förskräck och jätteorolig tills jag fick grepp om vad som hände med honom. Så otäckt! Storebror hade aldrig haft något liknande så jag var helt chockad. Värst var det när han bara var en-sex månader ungefär. När han fick ont kom det mest för hans del. När han blivit större har det inte kommit men han är en känslosam, uttrycksfull kille med starkt humör ;).

    Tank för en fin blogg!

    1. Tack för din kommentar Hanna! Läste på om affektanfall och det skulle kunna vara det han får… även om det är i tidigaste laget. Jag tror att den största utlösaren är smärta (eller rädsla.) Han har väldiga problem med gaser/luftbubblor i magen – något som blir värre om jag lägger honom på rygg, särskilt om han inte rapat efter en amning. Men gråtattackerna kan även komma om han är kall (efter ett bad) eller är övertrött. Så det verkar vara något jag får vänja mej vid. Försöka undvika att det sker såklart men tänka att det förhoppningsvis försvinner med åldern! Kram

Kommentera

