Our Day

Vi började dagen med att åka till simhallen då A har simlektion varje torsdag klockan 10. Det var allt annat än muntert väder; disigt, grått och kallt…


O:s Elodie åkpåse kommer från Babyland.se och den är så gosig och varm. Perfekt för dagar som denna!

Dagens solstråle!

A älskar sina simlektioner. Det är något hon pratar om hela veckan. Raka motsatsen till L som visserligen gillar att bada men skulle göra vad som helst för att slippa en simlektion.

Höjdpunkt eller ej, simningen är nödvändigt ont. Barnen måste kunna simma så det är en självklar aktivitet tills dom bemästrar det helt och hållet.


Efteråt åkte jag och A till Rehab och beställde in varsin smoothie. Jag har käkat alldeles för mycket skräpmat på sistone så jag vägde upp med en grön smoothie gjord på grönkål, spirulina, spenat och banan medan A valde blåbär och hallonsmak.

Dagen fortsatte med besök på Plunket för mätning och vägning av O. 61 cm lång och 6,2 kilo tung var han! Sen åkte jag och A till shoppingområdet Five Mile för att försöka hitta en kostym till L:s Book Fair imorgon. Barnen ska vara en ”book character” och kostymen ska helst vara hemmagjord. Alltså vem har tid med det? Inte jag iaf.

Men jag lyckades få till det rätt bra ändå tror jag. Jag köpte en brun cape och kombinerat med näbbmasken vi har hemma blev detta en helt okej kiwifågel. ”Kuwi the Kiwi” är en känd barnbok här så den bokkaraktären får det bli.

Nu sitter jag och kollar på  filmen ”Bad Moms”. Jag såg den på bio med två tjejkompisar men den är så jäkla rolig så helt klart en film värd att se två gånger!

Kommentera

