Red Velvet glass och en krävande bebis

Idag förtjänar jag en glass. O har varit minst sagt krävande hela dagen. Inte velat sova, och om han somnat så har han vaknat efter bara några minuter. Varit ledsen och velat bli buren nonstop. Älskade lille plutt. 

Jag tog med honom på Mums and Bubs yoga men insåg ganska snart att det inte skulle bli något yogande för mej. Så vi packade ihop och gick efter en kvart. Det var inte värt det helt enkelt.

Eftermiddagen har fortsatt i samma stil, jag skulle ha mött två vänner för att äta lunch men då O inte somnade trots flera försök att amma/promenera med honom i vagnen ringde jag och ställde in och åkte hem istället. 

Känner mej trots allt detta inte besviken, O:s välmående går liksom före allt annat. Jag vet att detta bara är tillfälligt, det kommer inte vara så här jämt. Det är ingen idé att försöka pressa in saker till varje pris, det går ut över oss båda två. Så snart vi kom hem blev han lugn igen, fast sova gjorde han bara några minuter innan han vaknade igen. 

Förhoppningsvis tar han igen detta i natt! 
Jag unnade mej en Red Velvet Magnum till eftermiddagskaffet, sjukt god glass! Nån annan som testat?

En reaktion till “Red Velvet glass och en krävande bebis

  1. Åh vad fint och stärkande att läsa det här om att det är en fas och att deras välmående går före allt. Allt annat spelar för stunden ingen roll mer än att de ska få känna sig trygga och komma till ro. På något vis är det samtidigt skönt att vissa stunder inte längre sätta sig själv i första hand ❤️ Men det är minst sagt krävande med en bebis ibland och då är det viktigt att påminna sig om att det bara är tillfälligt och att de utvecklas. Henrys oroliga kvällar börjar *peppar peppar* lugna sig lite nu, visst är det gnäll och rastlöshet fortfarande, men man märker hur han börjar finna ro hos sina föräldrar. Bara jag lyfter upp honom kan han somna direkt på min axel ❤️ Finns inget jag älskar mer.

    Tänk, han är redan 7 veckor och våra småttingar är alltså snart två månader! Det är helt galet vad tiden går fort. När man tänker på det förstår man verkligen vikten av att stanna upp och försöka njuta ❤️

    Du inspirerar mig så Emma!

    Kramar i massor

Kommentera

