En stund för mej själv 

Hur kommer det sej att tiden går så snabbt när dom små liven sover? Förmodligen för att jag har så mycket jag vill hinna med att jag inte vet var jag ska börja. Vika tvätt? Plocka undan i köket? Bädda alla husets sängar? Ta en dusch? Yoga en kvart? Ta en promenad? Blogga? Just den här morgonen valde jag att strunta i måstena och göra en latte och sjunka ner i soffan framför ”Ellen Show” på tvn. Samtidigt som jag skriver till er. När det gäller att härliga saker är det bra att kunna multitaska!

 

 

 

 

C är hemma idag och skötte därför lämningen av barnen och är nu i simhallen med A. Så jäkla skönt för mej att bara kunna hänga hemma en morgon. A har ju annars förskola måndag, tisdag och onsdag så även om L kan ta bussen till skolan så måste jag lämna A så då kan jag lika gärna lämna dem båda.

Efter skolans slut idag är det däremot full rulle, L har ett birthday party att gå på och jag har ordnat en playdate åt A. Samtidigt så har vi ”parent interview ” med L:s lärare. Utvecklingssamtal med andra ord. Heter det fortfarande så i Sverige? Hursomhelst, tur att C inte är nere på farmen idag. Måste köpa presentpapper också. Gaah så störigt, vi har present men inget papper eller snöre. Jag önskar jag var en sån där organiserad förälder som hade ett litet skåp med presentpapper för alla ändamål och aldrig hade slut på tejp eller snöre. Jag har iallafall fått för mej att såna föräldrar finns?

Nä nu ska jag dra på mej lite kläder och antingen ta en promenad i det regngråa vädret (First day of Winter här idag) eller rulla ut yogamattan. Jag har tipsat om detta förut men för er som är nya läsare så är appen ”Yoga Studio” den bästa yogaappen enligt mej. Kostar litegrann men är värd varje krona/dollar!  Sen har jag ett medlemskap på sidan OneOeight, även det en grym sida med hundratals pass, allt från gravidyoga till postpartum till helt vanliga klasser. Här finns något för alla, från nybörjare till riktigt avancerade yogis.

Testa vetja!

En reaktion till “En stund för mej själv 

  1. Yoga studio är grymt bra 😀👍🏻✨Så nöjd med den appen! Haha jag önskar jag med var en sådan som alltid hade allt hemma! 😁

Kommentera

