Bebisgos

Jag ligger här med älskade O på bröstet medan barnen hoppar trampolin utanför huset. Egentligen borde jag vika berget av tvätt vid fotändan men det är mycket mysigare med bebisgos. 

Jag vaknade klockan tre i natt med ett dunkande huvud och halsont. Innan gryningen hade jag gjort slut på ett halvt paket näsdukar. Prata om att bli blixtsjuk! Hoppas att det går över lika snabbt som det kom… Barnen är också småhängiga. Inte tillräckligt för att vara hemma från skolan/förskola men vi skippade SITE idag.

Jag avskyr verkligen att vara sjuk men försöker se det positivt, bättre att det kommer nu än när det är dags att flyga till Sverige. Bara en månad kvar nu! Helt galet vad tiden går snabbt. 

Jag hade en tid med O hos en sacrocranial therapist idag och resultatet efter bara en gång måste ändå ses som rätt otroligt. Stackars O har varit alldeles låst i både rygg och nacke samt haft ett ömmande revben och axel. Inte konstigt att han skrikit när han lagts på rygg samt att han bara vill ligga på ena armen när jag bär honom. 

Efter behandlingen var O helt slut och sov 3,5 timmar i sträck! Den största skillnaden är hur mjuk han känns i kroppen nu. Jag hade nästan vant mej vid hans stela och kompakta kroppshållning och tänkt att det är kanske bara hur ”han är”. Samtidigt hade jag på känn att något inte stod rätt till, annars hade jag ju inte tagit kontakt med den här kvinnan. Något jag är så glad över nu.

Vi ska tillbaka på 2-3 till behandlingar innan han förhoppningsvis är helt återställd och smärtfri 💙

Uppdatering: efter att ha läst på ytterligare om Kraniosakral terapi vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Det är en väldigt mild behandling och på inget sätt skadlig men frågan är vad de riktiga effekterna egentligen är. Där verkar åsikterna gå isär. Jag kommer att ändå ge det en chans till. 

Kommentera

