En bild säger mer än 1000 ord

Dagsläget här hemma just nu sammanfattat i en bild:

Mitt huvud dunkar som det aldrig gjort förut. Jag som aldrig tar värktabletter klarar mej inte igenom en dag utan dem just nu. Gräsligt rent ut sagt! 

Jag var in och handlade på mej ett halvt apotek idag på förmiddagen. Förhoppningsvis gör det mitt tillstånd lite uthärdligare… (finns det ens ett ord som heter så?).

Jobbigast just nu är nätterna då jag väcker O genom mitt nysande och snytande. Och när jag väl nattat om honom kan jag ändå inte sova pga dunkande huvud och nästäppa. Kände mej allt annat än levande imorse…  

Jag tappar alltid aptiten när jag är sjuk, äter ändå men känner liksom ingen hunger. Tråkig känsla, jag som annars alltid längtar efter varje måltid. Men det har väl kanske att göra med att maten inte smakar särskilt mycket när man är vrålförkyld. 

Okej nu har jag klagat klart. Ska äta en skål glass nu! 

2 reaktioner till “En bild säger mer än 1000 ord

Kommentera

