Kvällslek, bihåleinflammation och tacksamhet

Klockan är ett på natten men jag kan inte sova så skriver några rader till er. Jag tror att det är bihåleinflammation jag fått. Så ironiskt för jag pratade med M på Skype igår och hon berättade för mej om sina återkommande problem med just bihålorna.

Jag kan inte minnas att jag haft bihåleinflammation tidigare men efter att berättat om mina symtom för mamma så sa hon att det utan tvekan låter som bihålorna. Jag har liksom ont i en uppochnedvänd triangel i ansiktet, allra mest över pannbenet men även ned runt kring näsan. 

Det konstiga är att det kom så plötsligt, jag gick inte och drogs med en envis förkylning först som verkar vara det vanliga utan det satte sej i bihålorna direkt. Hursomhelst, jag hoppas att det ger med sej av sej självt och att jag slipper penicillin eller kortisonspray. Men ärligt talat gör jag vad som helst för att slippa den här huvudvärken och smärtan i ansiktet. 

Bilden ovan tog jag igårkväll när barnen och jag knallade ner till lekplatsen för att dom skulle få göra av med lite spring i benen och vi alla skulle få frisk luft innan middagen. Senare fick vi sällskap av C som kom ned på cykeln till lekplatsen. När barnen sprang i förväg framför mej i den vackra kvällssolen log jag för mej själv. Trots en dunderförkylning kändes allt så perfekt där och då och jag kände en enorm tacksamhet för att få bo här, över mina underbara barn (varav en sov i bärsjalen innanför min jacka) och fina familj. Ja, tacksam för livet helt enkelt! 

Kommentera

