Aldrig Ensam


C är inne i stan och tar en öl med några vänner medan jag och O har fredagsmys. Jag har käkat kladdkaka och glass ur glasslådan. Så som jag brukade när jag var singel haha. Lite samma som att halsa ur juiceförpackningen eller mjölkpaketet. Glass ur låda/burk är ändå det bästa. Smakar extra gott av nån anledning. 

Nu när O börjar bli lite äldre (om man nu kan kalla 10 veckor nån ålder) så är han faktiskt väldigt mysigt sällskap under en kväll när jag annars suttit själv i soffan. Han fyrar av leenden, jollrar och pratar tillbaka när jag pratar med honom. Och alltid redo för kramar och gos! 

Jag är lite orolig för flygningen till Sverige. O är en känslig kille som mår bäst när det är lugnt och tryggt runtom honom, han har visserligen inget emot ljud som dammsugare, stavmixer, bilmotor osv – tvärtom det verkar fungera sövande. Däremot reagerar han när det blir stressigt, bråkigt eller stökigt på annat sätt. 

Han känner också av min sinnesstämning något otroligt. Så det är väl där jag får börja, tänka att håller jag mej lugn så blir han lugn. Lättare sagt än gjort när det ska flygas tvärs över jorden med tre barn och en man. Jösses! Men, vi har ju grejat det flera gånger tidigare (inte med tre men två barn) så det är väl klart att det ska gå. Men vi får nog ha ett litet familjeråd innan.

Nä nu måste jag sussa. Klockan har hunnit bli halv elva, en timme senare än min vanliga ”bed time”. C tog inte med sej hemnycklar dumt nog, så antingen måste jag lämna dörren olåst eller bli väckt. Inget av alternativen lockar! 

2 reaktioner till “Aldrig Ensam

  1. Min lille är förvisso tre år nu men han påverkas också väldigt mycket av mitt humör och har gjort sen han var liten så som du säger, om jag är stressad märker han det. Nu har vi ju bara två barn men vi försökte dela upp ansvaret tydligt mellan oss när han var liten (stora precis 2 år äldre så fortfarande liten när han var bebis). Det gjorde att jag kunde slappna av mer när vi reste då jag visste att min man fixade allt hon behövde. Så om ni har möjlighet att du bara fokuserar på honom under resan och kan vila när han gör det.

    Hoppas att resan går smidigt och att ni får det toppen i Sverige 🙂

Kommentera

