Mama Boot Camp och borttappad nyckel

Jag hade förberett allt superbra för morgonens Boot Camp och haft en lugn morgon hemma då C skjutsade barnen till skola och förskola. Men sen på vägen in till stan inser jag att jag inte vet var nyckeln till lokalen är.

Eller jo jag vet att den sitter tillsammans med bilnyckeln och att bilnyckeln finns NÅGONSTANS i bilen, men inte var. Jag startar nämligen bilen med en knapp så behöver inte bilnyckeln så länge den finns med i väskan/ligger i bilen. Himla smidigt men även lätt att bli lite disträ med var nyckeln faktiskt är. 

Jag trodde den låg i skötväskan men icke. Efter att jag känt efter i alla 511 fack och bokstavligen tippat upp och med på den insåg jag att nyckeln inte låg där i. Prata om att jag blev lite lätt stressad då det bara var minuter innan passet skulle börja och det dessutom öste ned med regn. 

Jag sprang tillochmed ett varv runt byggnaden i ösregnet och kände på alla dörrar i hopp om att nån skulle vara öppen.  Det var dom inte. Sen tillbaka till bilen igen för ett sista försök. O grät och tre mammor stod tålmodigt och väntade. Jag var precis redo att ge upp men då hittar jag äntligen nyckeln som glidit ner under passagerarsätet! 

Till slut blev det ett svettigt cirkelpass och alla var nöjda och glada. Jag ammade O under uppvärmningen men sen satt han nöjt i babyskyddet och tittade på när vi mammor ”hoppade omkring”. Jag tror han fann det rätt roande 😊

 


O har likadant ”storkbett” i nacken som A ❤️ Det är väldigt vanligt, hela 30-50 av alla barn föds tydligen med liknande födelsemärken. Andra ställen de kan sätta sej är panna, näsa eller ögonlock. 

Kommentera

