Enjoy the little things

Det måste jag ändå säga att jag är bra på. Jag älskar att sätta guldkant på vardagen, en frukost ute med en vän, en god fika hemma, ett spontansamtal till en kär familjemedlem eller en vän långt bort. Eller att unna mej ett nytt glossigt magasin vid storhandlingen – småsaker som gör min dag bättre helt enkelt!

Det behöver inte vara storslagna resor eller weekends away (även om det också är härligt att se fram emot förstås), utan mer att göra något varje dag som gör ditt liv lite härligare. Vissa dagar händer det av sej självt och andra gånger måste man verkligen anstränga sej för att hitta småsaker att glädjas över men det brukar jämna ut sej i slutändan.

Min onsdag so far har varit väldigt härlig. Jag hade en appointment vid Remarkables Physio men dom ringde och meddelade att min physio blivit sjuk, så istället mötte jag upp en vän för en mysig frukost. På vägen dit ringde mamma och vi planerade allt härligt vi ska göra tillsammans i Sverige! Så nära nu – wihoo! Mamma fick även chans att prata några ord med A innan jag lämnade av henne. A som längtar till Sverige så att hon håller på att gå i bitar. Varje dag pratar vi om hur många dagar det är kvar tills vi åker, hur länge vi kommer att vara borta och vad vi ska göra. Hon tröttnar aldrig.

Efter frukosten med D körde jag hemåt och värmde på en blåbärsmuffins från igår och drack en kopp te, helt i tystnad medan O sov – något han gör fortfarande. Så härligt! Nu ska jag däremot passa på att göra lite nytta. Ta tag i tvätt och disk och sen svara på en del mejl jag skjutit på samt kolla upp hyrbil för Sverige. Vi får se hur långt jag hinner innan min lille älskling slår upp sina blå!

 


Viktigt budskap på kudden bakom mej. Utifall jag skulle glömma bort 😉

Kommentera

