We did it!

Vi gjorde det! Tog oss upp till skidbackarna med tre barn och alla (förutom O då) fick åka. Jag känner mej faktiskt riktigt stolt över hur vi roddade all utrustning, avbyten med barnen, lunchbreaks, kisspauser och såklart amning och blöjbyten på O. 

Dessutom utan tjafs eller gräl, alla var glada och nöjda när vi körde hemåt igen efter cirka 4 timmar. Det var alldeles lagom. Jag åkte två runs i stora backarna, en med L och en helt själv. Båda gångerna vaknade O så det blev race nedför men det gjorde inget – jag gillar att åka snabbt 😋

Resten av tiden tillbringade jag framåtlutad i ”pizza slice” position med A framför mej i lilla backarna. Hon åkte utför hela 9 gånger! Fler gånger än nånsin tidigare, förra året var 3 åk det mesta hon orkade/ville. Två av gångerna hade jag O i bärselen och sprang/gick med A nedför. Att ha skidor och vara utan bebis var helt klart att föredra… 

L fick jag inte en enda bild på, han träffade flera av sina bästa kompisar uppe i backarna och var därmed svår att fånga på bild. Dom var inte still en minut utan tävlade i vem som kunde åka snabbast/göra coolast trick haha. Det är så roligt att se att dom redan är ett litet gäng från skolan som älskar samma sporter. Det är skidåkning, motocross och downhillcykling för hela slanten! Jag hoppas att A får uppleva samma sak när hon blir nåt år äldre och börjar skolan, ett gäng kompisar som delar hennes intressen 💕 




Kommentera

