Lycka!

Det här var dagens höjdpunkt, en knapp timmes rask promenad med en sovandes O i bärsele och Träningspodden i öronen. 

Jag fick som ett lyckorus i kroppen och all spänning och stress bara rann av mej… Jag har mycket som snurrar i huvudet just nu, och då är naturen den bästa terapin för mej  💙

10 reaktioner till “Lycka!

  1. Hej Emma, tänkte höra med dig om du gjort något inlägg med dina bästa Nya Zeeland-tips om man ska dit på semester? Har googlat massor och hittat mycket bra information men får samtidigt beslutsångest då allt ser så vackert ut! Hur ska man kunna välja vart man ska åka när allt ser helt fantastiskt ut!? 🙂 Vi ska spendera två veckor på sydön i början på Januari och vill mest av allt se den vackra naturen och åka till några vingårdar. Om man skulle välja två sjöar att spendera lite längre tid vid, vilka skulle du rekommendera? Kram

    1. Åhh, grattis till dig som har en resa bokad till otroligt vackra NZ! De fantastiska vyerna avlöser varandra och du kommer nästan garanterat att vilja resa tillbaka till NZ efter din resa ❤ Jag vill dela med dig av en väldigt fin endagsvandring på Sydön, ta med en picknick och gå till Lake Marian, du kommer inte att bli besviken! Önskar dig en underbar resa!

      1. Tack! Ser så himla mycket fram emot att äntligen se NZ, har alltid velat åka dit och nu ska det äntligen bli av! 🙂 Tack för tipset, ska absolut kolla upp Lake Marian! Och ja, jag är ganska säker på att jag kommer vilja åka tillbaka (eller kanske aldrig lämna 😉 ) Tack igen för att du tog dig tid och svarade!

    2. Hej Emma! Vad kul att du planerar en semester till Nya Zeeland! Du får bara inte missa Queenstown, sjön här heter Lake Wakatipu. Att köra från Queenstown till Glenorchy (cirka 45 minuter) är något jag rekommenderar. Vyerna är fantastiska och väl i Glenorchy kan ni antingen ta en guidad tur på hästar eller bara avnjuta en lunch på något av de mysiga caféerna. Wanaka är också otroligt vackert, och bilturen dit över crown range är en riktig upplevelse! Vingårdar finns det gott om kring Queenstown 😘 Lycka till med reseplanerandet!

      1. Tack så mycket för svar och tips! Queenstown står absolut högt upp på listan över ställen att besöka! Har alltid velat besöka Nya Zeeland men tror det är din blogg och att så ofta se dina vackra bilder på naturen som gjorde att jag var fast besluten att det är dit vi ska åka nästa semester 🙂

      2. Vad kul att mina bilder har hjälpt till att inspirera till en semester, det gör nej superglad! Du kommer inte bli besviken, det lovar jag 💖

  2. Underbart att du finner kraft och lycka i naturen med motion, är exakt precis likadan. Röra på mig utomhus gör att jag rensar kropp och knopp och blir mindre stressad. Härligt också att ni kom iväg till skidbackarna och fick en rolig dag! Det gjorde ni superbra tycker jag. Ni är verkligen ”doers” både du och C👍👍Ha en fin vecka! Kram

  3. Kom på att jag kan fråga dig om det här med skor för vandring: jag ska gå i svenska fjällen i sommar, men ingen klättring eller så. Alla säger att kängor är bäst, stabilt och skönt, men jag vill gärna ha ingådda joggingskor. Vad tror du – du går ju flera timmar på stigar ibland? Erfarenhet av vandringsskor?

    1. Hej! Förlåt för sent svar. Jag använder aldrig vandringskängor, men har sträckt mej till att köpa terränglöparskor som är lite mer mönstrade under sulan vilket kan bara bra om underlaget är halt. Är det sommar och varmt behöver du inga kängor, det är min åsikt. Jag går i joggingskor året om! Lycka till!

Kommentera

