My Day

Min dag har bestått av köks- och badrumsbeslut och beställningar av material, kaffe, sjuka barn och ett tandläkarbesök. Typ så. Ett bikrampass klämde jag in i ottan också. Jag blev lätt illamående och fick yrsel i slutet, inte ett av mina bästa pass men jag tog mej igenom det… Fast nu ska axeln få vila från bikram i ett par veckor, det är väldigt lätt att över-stretcha i värmen märker jag.

Har haft en produktiv dag, trots att båda barnen varit hemma. D kom som räddaren i nöden och vaktade barnen medan jag åkte till tandläkaren imorse. Nu är mina blottade tandhalsar fixade, det blev superbra! Och gjorde inte alls ont 🙂 Jag måste tyvärr sluta med att dricka varmt citronvatten på morgnarna nu… min lilla rutin som jag följt varje dag är inge bra alls för tänderna. Emaljen bryts ned och tänderna blir mjuka och överkänsliga!

Tänk på det ni som också fastnat för (yoga-)trenden med varmt citronvatten. Jag älskar det men nu måste jag som sagt hitta nåt annat… Får börja med en kopp grönt te istället. Varmt och uppiggande men utan citrus acid som bryter ner tänderna.

Har ni någon särskild morgonrutin som ni följer varje dag?

 

9 reaktioner till “My Day

  1. Synd det sliter på tennene med sitron, det er jo så friskt. Men te er en fin start på morgenen det og. 🙂 Jeg pleier å starte dagen med grønn te eller Chai te. Og yoghurt naturell! Gjerne med nøtter, frø eller bær. 🙂 Kaffen du lager ser forresten helt nydelig ut! Får lyst på ordentlig kaffemaskin. 🙂

    1. Jag har också börjat med grönt te nu! Snällare mot tänderna 😀 Vår kaffemaskin är ett av det bästa köpet nånsin tror jag, den används flitigt här hemma och kaffet blir såå gott!

  2. Fick du veta om det bara är i kombination med varmt vatten som det sliter på tänderna?

    Jag dricker kallt vatten med citron nästan varje dag nämligen …

    1. Hej Maria! Jag är rätt säker på att det är själva citronsyran som är boven, spelar nog inte så stor roll om vattnet är varmt eller kallt tyvärr! Tänk på mängden citron, en skiva räcker tydligen bra. Jag brukade pressa en hel citron i min kopp! Och så kan du dricka med sugrör om du vill skydda tänderna 😊 Lite tips som jag googlade fram häromdagen!

  3. Hej! Jag äter havregrynsgröt varje morgon som jag helst äter i två varianter: kokar m tärnat äpple och lite smör och kanel på. Eller med färska blåbär. Båda är så goda! Till gröten äter jag ett mjukkokt ägg. Och gärna kaffe lite senare.

    Ha det gott!

  4. Hej! Hur gjorde de för att fixa dina tandhalsar? Till mig har de bara sagt att det inte går att göra något åt 😦 tack för en kul blogg! Roligt med alla bilder och så kul att få se NZ lite mer. Glad Påsk! // Petra

    1. Hej! Tandläkaren fyllde i med nån slags vit fyllning, och slipade sen tills det ser ut som att det är del av mina tänder. Blev jättefint och gjorde inte alls ont! Lite bedövning krävdes men det var allt. Gick på 1000 kr vilket jag tycker det helt klart var värt! Nu slipper mat fastna där och mina tandhalsar är inte alls lika känsliga 😊 Hoppas detta hjälper. Glad Påsk!

      1. Å tack för svar!! 😀 ska jag fråga min tandläkare om! Kul att ni verkar friskare nu!

Lämna en kommentar