Hej från soffan

Här sitter jag hög på socker efter en alldeles för stor bit kladdkaka med toscatäcke, trött i ögat efter för lite sömn och en massa grejer på min ”to-do-list” vilka förmodligen blir ogjorda även idag. 

Men jag klagar inte, det är faktiskt himla mysigt att sitta här med en söt liten groda på magen. Jag börjar vänja mej vid att eftermiddagarna ser ut så här och känner mej rätt okej med att jag inte får särskilt mycket gjort dessa timmar. Istället försöker jag få så mycket som möjligt undanstökat på förmiddagen.

Tidigt imorse hängde jag på låset på den lokala Pharmacyn där dom tar passfoton för att fixa L:s foto till hans pass. Det var inte det lättaste men till sist fick vi till det. Att få en liten bebis att hålla huvudet rakt, ögonen öppna och munnen stängd samtidigt är något av en konst! Eller kanske mer ren tur 😋 

Efter att passfotot var grejat åt jag frukost på ett café intill, något jag aldrig hann med hemma. O sov och jag fick chans att äta helt ostörd vilket var en riktig lyx! Sen åkte vi vidare och storhandlade innan vi styrde hemåt mot C och barnen igen. C hade klipptid i stan medan ungarna var bjudna till grannen för att baka och äta pizza. Jag spenderade tiden med att röja undan lite här hemma, äta lunch (andra måltiden med lugn och ro!) samt förbereda inför bakningen med A som vi gjorde när hon kom hem. Ni måste bara testa den här kladdkakan!

Nu hoppas jag att O sover tungt nog så jag kan fortsätta att bädda rent i alla sängarna, något jag började med före lunch och nu är klockan halv fyra! Ett kort yogapass medan O sover och A och L hoppar trampolin vore även himla härligt om jag kunde få till. 

I’ll give it a try! 

Lämna en kommentar