Friday Frenzy

Kaffe och fluffy med den här sötnöten efter att vi lämnat av L i skolan.


En stor cappuccino var precis vad jag behövde för att vakna till. Denna smakade extra gott!


Sen vidare till ett iskallt SITE där A hoppade järnet i 45 minuter. Hon var med andra ord varm medan jag frös. Men hellre det än tvärtom!



O tyckte att det var väldigt spännande med alla hoppande barn och färgglada studsmattor. En stund. Sen somnade han…




…och vi fortsatte vidare till hans sacrocranial behandling. A höll sej sysselsatt i en hel timme med att måla och pyssla i väntrummet. Det hade aldrig L grejat. Han hade gjort parkour på väggarna eller hängt från balkongräcket efter en kvart 😜


Med tre barn så är det oftast full rulle från morgon till kväll och idag var inget undantag. Särskilt då C var nere på farmen från tidigt imorse till sent ikväll. 

Efter en ganska soft start på dan så fortsatte det i ett något högre tempo, storhandling, hem för lunch (och ett 20 minuters HIIT pass plus dusch för mej), sen var det dags att hämta L från skolan. Han hade skoldisko som började 1,5 timme efter skolan idag så jag tog med mej ombyte åt honom för att slippa köra hem och vända. Allt för att inte behöva sitta i onödiga trafikköer med O. Istället åkte vi och tog en varsin smoothie på Odeley. L förvandlades från en trött och trotsig kille till min glada älskling igen. 

A vaknade imorse med ett rinnande öga som bara blev värre under dagen och vid tretiden så började det förutom att det varade ordentligt även svullna och bli rött under ögat. Så jag tog beslutet att ringa vårdcentralen då receptfria ögondroppar från Pharmacyn knappast skulle göra nån skillnad. Fick sista tiden borta i Arrowtown 16.15. L:s disco började 16.30 så jag hade valet att antingen lämna alldeles för tidigt eller att han skulle komma för sent. Messade en mamma från L:s klass som bor i närheten och frågade om jag kunde lämna L med henne. Det gick utmärkt tack o lov!

Tycker generellt att föräldrar här är väldigt bra på att ställa upp för varann när det kör ihop sej. Det är ovanligt att ha mor- eller farföräldrar i närheten, de flesta i Queenstown är nämligen inflyttade från andra orter (eller länder). Att skicka ett sms till en annan förälder och be om hjälp är därför inget konstigt. Så skönt!

Så jag lämnade av L som var överlycklig över att få komma hem till sin kompis en stund innan, och körde sen vidare mot Arrowtown. Det var galet mycket trafik och jag hade ingen marginal att stanna och amma eller trösta bebis så jag tackade stjärnorna för att O sov hela vägen till vårdcentralen. Väl där var doktorn förstås försenad, O vaknade och gjorde världens bajsblöja, det fanns inget skötbord och jag hade glömt våtservetterna i bilen!! Svettigt värre ett tag men allt löste sej, doktorn var toppen, vi fick låna ett rum att byta blöja och kläder i, A fick ögondroppar med antibiotika utskrivet och vi hann tillbaka till L:s disko väl i tid så att även A fick vara med en stund. 

När vi kom hem så gjorde jag pizzor och när barnen somnat plockade jag och C  (som då kommit hem från farmen) fram godis och tittade på två av våra favoritshower på TVn. Och nu ligger vi i sängen och jag är SÅ redo för att sova. 

Vi har pratat hela veckan om hur vi ska upp och åka skidor imorgon med barnen men nu beror det ju lite på hur A mår. Vi får se helt enkelt 💜

Trevlig helg och Night Night säger jag! 

2 reaktioner till “Friday Frenzy

  1. Alltså det är helt galet hur mycket du hinner med på en dag med tre barn! Hatten av för dig 🙂

Lämna en kommentar